שאלות ותשובות

שאלה: לאיזה סוג של עסק/ארגון מתאימה לינט?

תשובה: לינט מתאימה לכל סוגי הארגונים והעסקים ובכל גודל: היא מתאימה לעוסק פטור בגלל שהיא מאפשרת לרשום תקבולים גם כהכנסה. לעוסק מורשה בגלל שהיא מאפשרת ניהול חשבונות חד צדי. לחברה בע”מ מכיוון שהיא מאפשרת ניהול חשבונות כפול. לעמותה היא מתאימה מכיוון שהיא מאפשרת הפקת קבלות לתרומה.

שאלה: מה הכי מייחד את לינט כתוכנה לניהול עסק מול המתחרים?

תשובה: לא דבר אחד אלא שני דברים מייחדים את לינט:

  1. מצד אחד, זו תכנה מקיפה ומקצועית שמאפשרת לא רק הפקת מסמכים כגון חשבוניות וקבלות אלא גם ניהול מחסנים ומלאי, רישום הוצאות, ניהול רכש, סליקת אשראי, ניהול מחירונים, ניהול שרות וקריאות שרות, קופה רושמת (ועוד מודולים יצטרפו בקרוב). בתוספת שפע אפשרויות ותכונות כגון שדות מותאמים אישית, הפקת מסמכים מורכבים מאוד עם מטבעות מרובים ועוד תכונות חדשניות ומלהיבות.

  2. מצד שני, שפע התכונות ואפשרויות התכנה לא באות על חשבון פשטות התפעול וממשק המשתמש היפה והנוח שמסביר את עצמו תוך כדי עבודה באופן אינטואיטיבי.

שאלה: בחנתי את לינט ומצאתי שהיא מתאימה לעסק שלי כמו כפפה ליד, אבל הרו”ח שלי לא מוכן לעבוד איתה. מה עושים?

 

תשובה: החדשות הטובות הן שרואה החשבון שלך לא חייב לעבוד עם לינט על מנת לנהל את ספריך ולהגיש דוחות לרשויות עבורך. ממסלול ה-PRO ומעלה עומד לרשותך ממשק יצוא תנועות חשבונאיות לקובץ Movein.doc. פורמט קובץ זה מאפשר יבוא של כל הנתונים החשבונאיים הרשומים בלינט לתוכנות פופולריות בשימוש משרדי רואי חשבון כגון: חשבשבת, לירם וכדומה (לפרטים נוספים על ממשק היצוא). ככה כולם מרוצים: העסק שלך מתנהל עם לינט הרואה חשבון עם התוכנה המיושנת שלו ואתה שולח לו קובץ כשצריך או שמקצה לו פרטי משתמש בתוכנה על מנת שיוכל לייצא לעצמו את החומר כל אימת שיזדקק לו. חוץ מזה, אם אין מוצא אחר, תמיד ניתן לפנות לאחד ממשרדי רואי החשבון שאוהבים לעבוד עם לינט וישמחו לתת לך שרותי ניהול ספרים והגשת דוחות לרשויות.

שאלה: יש לי אתר מכירות אינטרנטי, האם אפשרי להפיק חשבונית בלינט על ידי שליחת בקשות אוטומטיות מהאתר?

 

תשובה: בוודאי. יש לנו API שניתן להתחבר אליו בקלות מכל סוג של אתר מכירות. יש לנו אפילו Plugin מוכן שפיתחנו עבור חנויות אינטרנטיות מסוג Woocommerce של WordPress (פרטים מלאים על הפלאגין). ה-Plugin  יודע להתחבר ל-API של לינט בלי שיש צורך לכתוב שורה אחת של קוד באתר המכירות, לוודא שהמוצר נמצא במלאי, לרשום לקוח חדש בתוכנה, לסלוק כרטיס אשראי ללקוח, להפיק לו קבלה ולשלוח אותה אליו במייל. (לפרטים מלאים על ה-API)

שאלה: לא הספקתי להפיק חשבונית ללקוח בסוף החודש האחרון. האם אני יכולה להפיק חשבונית לתאריך קודם בלינט?

 

כן אפשר, בתנאי שלא הפקת חשבונית בתאריך כלשהו שבין התאריך הקודם שאת רוצה להפיק בו את החשבונית לבין התאריך הנוכחי של היום. לדוגמה: נניח שהיום התאריך הוא 5.8 ואת רוצה להפיק חשבונית לתאריך 31.7 . אם הפקת חשבונית אחרונה עד תאריך 31.7 תוכלי להפיק חשבונית לתאריך זה. אם הפקת חשבונית אחרונה בתאריך 1.8 לא תוכלי.

שאלה: האם אני יכול לחבר את תוכנת ה-CRM הקיימת בעסק שלי ללינט ולהפיק חשבונית ללקוח?

 תשובה: בוודאי שכן, וזאת בזכות ה-API שלנו ופשטות התפעול שלו, שפע התיעוד הנלווה אליו והתמיכה הצמודה שאנשי הפיתוח של ה-CRM שלך יקבלו מאתנו לצורך סיום ההתממשקות ללינט בהצלחה.

שאלה: הפקתי בטעות שתי חשבוניות ללקוח על אותה עסקה. איך אני מתקן את הטעות ומבטל את החשבונית?

 תשובה: על פי תקנות ניהול ספרים אי אפשר לבטל חשבונית מס אבל ניתן להפיק חשבונית זיכוי שלמעשה תבטל את ההשלכות החשבונאיות והשלכות המס של החשבונית שהופקה בטעות. למזלנו, בלינט ניתן להפיק חשבונית זיכוי כנגד כל חשבונית מס בקלי קלות. והנה הדרך:  גש למסך ניהול מסמכים, אתר את השורה בה רשומה החשבונית שהפקת בטעות באמצעות מסנני החיפוש בראשי הטורים בטבלה (למשל, סוג מסמך: חשבונית מס+שם הלקוח), לחץ על +בקצה השמאלי של שורת הרישום של החשבונית, בחר “המר לחשבונית זיכוי” ואתה עובר למסך הפקת חשבונית זיכוי כאשר פרטי הלקוח ורשימת הפריטים מהחשבונית שהופקה בטעות מופיעה בהעתק מדויק במסמך. לך נותר רק להפיק את חשבונית הזיכוי להדפסה, ל-PDF או למייל ולשלוח או למסור אותה ללקוח.

שאלה: רשמתי הוצאה והקלדתי בטעות תאריך דיווח לא נכון. איך אפשר לתקן?

 תשובה: על פי התקנות אין לתקן רישום ביומן התנועות. לכן הדרך היחידה לתקן את הטעות היא באמצעות ביצוע תנועה נגדית מבטלת (תנועת סטורנו). ורישום ההוצאה מחדש עם תאריך תקין. ביצוע פעולת סטורנו מתבצעת בכרטסת הספק או בדוח יומן התנועות על ידי לחיצה על ה-X האדום שבקצה השמאלי של שורת תנועת היומן הרלוונטית.

שאלה: בטעות במקום להוציא זיכוי ללקוח יצאה לו קבלה. איך מבטלים את הקבלה?

 תשובה: אין דבר כזה “לבטל” קבלה על פי תקנות ניהול ספרים.

אפשר להפיק קבלה במינוס שלמעשה מבטלת את ההשלכות החשבונאיות של הפעולה. ולמרבה ה”מזל” לינט מקלה עליך לעשות זאת בלחיצות ספורות בעכבר ומבלי להקליד דבר: גש למסך ניהול מסמכים->חפש את השורה של הקבלה שברצונך לבטל באמצעות סינון התוצאות בראש כל טור בטבלה (למשל: בחר “קבלה” בסוג מסמך+ שם הלקוח) ->גש לקצה השמאלי של שורת הקבלה ולחץ שם על סימן ה-+ ->בחר “המר לקבלת זיכוי”->נפתח חלון הפקת קבלה עם אותו לקוח כמו בקבלה המקורית עם אותו אמצעי תשלום ואותו הסכום רק שהסכום הפעם הוא במינוס->הפק את הקבלה להדפסה או ל-PDF וסיימת.

נגישות
לייעוץ ישיר
ייעוץ ישיר
הרשמה