סליקת אשראי בלינט

סליקת כרטיס אשראי – המדריך

סליקת כרטיסי אשראי – סוגי כרטיסי אשראי שניתן לסלוק כאשר מתחברים לחברות אשראי השונות:

  • למעט החריגים להלן, כל בעלי מסופי האשראי למיניהם יכולים לסלוק את כל סוגי כרטיסי האשראי.
  • בעלי מסוף סליקה המחובר ל-Payme (דרך טרנזילה) אינם יכולים לסלוק כרטיסים מסוג דיינרס.
  • בעלי מסוף המחובר ל-Upay (דרך איזיקארד) אינם יכולים לסלוק כרטיסים מסוג אמריקן אקספרס.
  • בעלי מסופי אשראי עם מספר ספק בחברות האשראי (ויזה כא”ל, ישראכרט, לאומיקרד), כפופים להסכם עם חברת האשראי בהקשר של מותגי כרטיסי האשראי שהם יכולים לסלוק. בדרך כלל בהסכם סליקה מול ישראכרט, אין אפשרות לסלוק כרטיסי דיינרס ובהסכם סליקה מול ויזה, לא ניתן לסלוק כרטיסי אמריקן אקספרס.

קורא כרטיסי אשראי

הפעלת האפשרות סליקת כרטיסי אשראי באמצעות שפתי קריאה (“גיהוץ כרטיסי אשראי”):

ניתן לסלוק כרטיסי אשראי בלינט גם באמצעות שפתי קריאה.

שני יתרונות לגביית תשלום בכ’ אשראי באמצעות שפתי קריאה בהשוואה לרישום ידני של פרטי כ’ האשראי:

  1. זה מהיר וקל יותר.
  2. עסקה שפרטי האשראי מוזנים ידנית נחשבת בעיני חברת האשראי כ”עסקה טלפונית” והאפשרויות של הלקוח להתכחש לעסקה רבות יותר.

כאשר רוב לקוחות העסק הם לקוחות שעומדים מולנו במעמד הגבייה ויכולים למסור את כ’ האשראי ל”גיהוץ”, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • לרכוש שפתי קריאת כרטיס אשראי המתחבר למכשיר שברשותנו ב-USB, ב-Bluetooth או כל חיבור אחר שעובד עם המחשב/מכשיר בו אנחנו משתמשים.
  • להפעיל את אפשרות קריאת כרטיסי אשראי באמצעות שפתי קריאה מכיוון שאפשרות גיהוץ כרטיסי אשראי בשפתי קריאה אינה מאופשרת בברירת מחדל בתוכנה. על מנת לאפשר זאת יש לגשת ל: הגדרות (גלגלי שיניים בפינה השמאלית העליונה)->ניהול סוגי תשלום->עיפרון כתום מול כרטיס אשראי->להעביר כפתור “אפשר שפתי קריאה” למצב ON ->לשמור שינויים.

אין טעם לבצע את הפעולות הללו במידה ורוב מכירות העסק מתבצעות בטלפון או דרך האינטרנט באופן שאינו מאפשר גישה פיסית לכרטיס האשראי של הלקוח.

אופן גביית תשלום בכרטיס אשראי בלינט:

ניתן לגבות תשלום בכ’ אשראי במסך הפקת קבלה או חשבונית מס קבלה כאשר הנך בוחר “כרטיס אשראי” או “כ’ אשראי בתשלומים” בסוג תשלום ואז יקרה אחד משתי האפשרויות הבאות:

1. במידה ובהגדרות מאופשרות שפתי קריאה, תקפוץ חלונית קטנה שתאפשר “גיהוץ” כרטיס האשראי דרך הפס המגנטי מתוך שפתי קריאה שמחוברים למחשב/מכשיר בחיבור מסוג כלשהו (קיימים שפתי קריאה שמתחברים ב-USB, ב-Bluetooth, ב-Wi-Fi , ליציאת האוזניות וכדומה…). במידה ואין ברשותנו כרטיס האשראי באופן פיסי, ניתן ללחוץ על קישור “הזנה ידנית” בפינה ימנית תחתונה של החלונית ולחזור להזנה ידנית של פרטי כרטיס האשראי:

  • בשדה הסכום תופיע אוטומטית הסכום שמופיע בשדה סה”כ קבלה. ניתן לערוך את הסכום כאן.
  • מעמידים את הסמן בשדה “כרטיס אשראי” ומגהצים את הכרטיס בשפתיים.
  • השדה יתמלא בנקודות ותתחיל אוטומטית תקשורת מול מסוף הסליקה בניסיון סליקה של הכרטיס
  • אם התוכנה מציגה “000 – עסקה תקינה”, אפשר להמשיך את הליך הפקת הקבלה או חשבונית מס-קבלה.
  • כל הודעה אחרת היא הודעת שגיאה ויש לבדוק ברשימת הודעות השגיאה כאן מה המשמעות ולהתנהל בהתאם מול חברת האשראי/הסולק המאגד.
  1. במידה ושפתי קריאה אינם מאושרים, יופיעו שדות שבהם חובה להזין ידנית את הנתונים הבאים:

אזור הזנת פרטי כרטיס אשראי

  • מספר הכרטיס
  • חודש ושנת התוקף של הכרטיס
  • 3 ספרות בגב הכרטיס (שדה זה לא יופיע במסופים שמאופשרת להם הוראת קבע ותכונת “זכירת כרטיסי אשראי” כי אין אפשרות או צורך בנתון זה במסוף מסוג זה)
  • מספר זהות (שדה זה לא יופיע במסופים שמאופשרת להם הוראת קבע ותכונת “זכירת כרטיסי אשראי” כי אין אפשרות או צורך בנתון זה במסוף מסוג זה)
  • יש ללחוץ על כפתור “חיוב” ולהמתין לתשובה.
  • אם התוכנה מציגה “000 – עסקה תקינה”, אפשר להמשיך את הליך הפקת הקבלה או חשבונית מס-קבלה.
  • כל הודעה אחרת היא הודעת שגיאה ויש לבדוק ברשימת הודעות השגיאה כאן מה המשמעות ולהתנהל בהתאם מול חברת האשראי/הסולק המאגד.
נגישות
לייעוץ ישיר
ייעוץ ישיר
הרשמה